Nejnovější zprávy: Ve Vítkovicích končí osm hráčů. Odchází i Lakatoš Dva lidé se zranili při nehodě čtyřkolky. Pro jednoho musel vrtulník

Kultura

Historický úspěch Národního divadla moravskoslezského, dostalo čtyři Thálie!

To tady zřejmě ještě nebylo. Umělci Národního divadla moravskoslezského získali včera hned čtyři Ceny Thálie.

Zleva Natalia Adamska, Hana Fialová, Jiří Nekvasil, Jana Sibera a Veronika Forejtová. Foto: Lucie Maceczková

Oceněny byly Natalia Adamska za roli Carmen ve stejnojmenném baletu choreografa Jiřího Pokorného, Hana Fialová za roli Ády v muzikálu Květiny pro paní Harrisovou, Jana Sibera za titulní roli v Massenetově opeře Manon a za celoživotní mistrovství v činohře ocenila porota Cenou Thálií Veroniku Forejtovou.

Ředitel NDM Jiří Nekvasil po sobotním ceremoniálu v pražském Národním divadle rozhodně neskrýval nadšení – umělci působící v Národním divadle moravskoslezském získali čtyři prestižní divadelní ceny, nejvíce mezi divadly v Česku!

Ředitel pogratuloval oceněným a zdůraznil mimořádné příležitosti, které ostravské divadlo umělcům dává. „A oni je vrchovatě zúročují,“ chválí.

„Čtyři Ceny Thálie – v každé kategorii jedna! To je skvělý úspěch našich umělců, ale také důkaz toho, že se u nás v Ostravě dělá výborné divadlo! Ocenění pro Natalii Adamskou, ale i nominace pro Francesca Fasana, dále pozvedne rostoucí prestiž našeho baletu a ceny pro Hanu Fialovou a Janu Sibera jsou jen potvrzením toho, že do Ostravy se už léta jezdí za skvělým muzikálem a operou!“ raduje se ředitel Nekvasil.

„Mám obrovskou radost z ceny pro Janu Siberu – role v Massenetově opeře jí sedla a přišla v pravý čas! V její postavě Manon je dívčí půvab a zároveň obrovská umělecká zralost. A také bych rád připomněl, že Jana byla nominována už potřetí, podruhé za roli v naší opeře. U nás zkrátka dostává, jak sama na ceremoniálu v Národním divadle řekla, mimořádné pěvecké příležitosti,“ řekl ředitel NDM a zároveň režisér opery Manon Jiří Nekvasil.

„Francesco a Natálka dostali vůbec první tak velkou taneční příležitost a hned vrchovatě naplnili očekávání choreografa Jiřího Pokorného. Kromě taneční bravury dali oba do svých postav i obrovský osobní vklad a je to znát. Balet Carmen je také díky nim prostě skvělý,“ ocenil ředitel Nekvasil už nominaci obou tanečníků a samozřejmě se radoval z ceny pro představitelku Carmen.

Hana Fialová nominaci nečekala a už při vstupu na jeviště Národního divadla před převzetím své druhé Ceny Thálie byla dojatá a nadšená. Proměnila už druhou nominaci - první Cenu Thálie získala v roce 2014 za roli Edith v kultovním muzikálu Edith a Marlene Évy Pataki. Nyní má cenu za roli dobrosrdečné posluhovačky Ády Harrisové v muzikálu Květiny pro paní Harrisovou.

„Nečekala jsem, že si půjdu pro druhou Thálii, wow!“ netajila nadšení. „Jsem šťastná, že naše divadlo má takové úspěchy a je oceňováno diváky i odbornou veřejností. A doufám, že k nám diváci budou zase hodně chodit!“ řekla už při oznámení nominace.

„Haně Fialové jsme muzikál Květiny pro paní Harrisovou doslova vybrali na míru: Sentimentální příběh Ády Harrisové přišel poté, co z velkého jeviště Divadla Jiřího Myrona pomalu odcházela Edith a Marlene. Za roli Edith Piaf má už Hana Fialová Cenu Thálie a jsem rád, že si porota všimla jejího přesvědčivého výkonu v roli, která na rozdíl od Edith nemá tak velká sóla a není na jevišti tak dominantní,“ řekl ředitel NDM Jiří Nekvasil.

„Veroniku Forejtovou jsem poprvé viděl jako divák u Bezručů ještě před listopadem 1989, poté jsem měl to potěšení v roce 1994 režírovat v činohře Státního divadla v Ostravě Naše městečko, kde hrála skvěle i se svým manželem Zdeňkem. Vždycky jsem obdivoval její jevištní energii a elán a jsem rád, že ji naši diváci stále mohou vidět v našem divadle.“