Nejnovější zprávy: V Horních Tošanovicích hořel autobus, škoda je za dva miliony V Ostravě odstartuje tenisové Ostra Group Open. Vítězství obhajuje Kolář

Společnost

Přibývá dealerů i drog, policie spouští novou kampaň Bereš? Zemřeš!

Moravskoslezští policisté v prvních deseti měsících letošního roku zahájili trestní stíhání pro drogovou trestnou činnost 351 osob (oproti 315 osobám v loňském roce). Za stejné období zajistili policisté 34 varen (vloni 28) a 39 pěstíren (v roce 2014 celkem 34). Policie hodlá trend přibývání drogových případů eliminovat i novou kampaní.

Informační kampaň moravskoslezské policie „Bereš? Zemřeš!!“ je určena zejména dospívajícím a samozřejmě jejich pedagogům. Mladí lidé si často neuvědomují, případně přehlíží možná rizika, související s užitím drogy. Zmínit lze vedená vyšetřování (či prověřování) distribuce marihuany v budově střední i základní školy, u dětského hřiště.

„Vedli jsme vyšetřování skutků, kdy byly drogy distribuovány v rámci kamarádských vztahů, zúčastnění si je poskytovali navzájem, společně je užívali. Omamné a psychotropní látky si mladí lidé darovali jako dárek k narozeninám,“ uvedla policejní mluvčí Gabriela Holčáková.

Kampaň informuje cílovou skupinu nejen o možných zdravotních, sociálních následcích, ale dospívající zejména informuje o rovině trestněprávní. Zúčastnění si často neuvědomují, že nejen výroba a prodej jsou trestné, ale také jednorázové poskytnutí či zprostředkování omamné či psychotropní látky v minimálním množství je trestným činem. Jaký postup volit při podezření z předmětného protiprávního jednání se dozví i pedagogové.

Vzhledem k fatálním následkům, které užití omamných a psychotropních látek může znamenat, volili jsme pro vizuál kampaně nejen název „Bereš? Zemřeš!!“ ale také fiktivní inzerát. Smrt hledá mladé, naivní lidi s nízkým sebevědomím…

V rámci kampaně budou užívány tiskoviny jednotného vizuálu, informační letáky pro dospívající i pedagogy, bude realizována distribuce plakátů. V prosinci mohou plakáty registrovat i cestující v ostravských tramvajích, díky podpoře Dopravního podniku Ostrava. K informování jsou určeny i zvukové spoty.

Některé části spotů jsou inspirovány výslechy vedenými v rámci prověřování (vyšetřování) jednotlivých skutků. Cílové skupině je určen i obrazový spot, obsahující rovněž inzerci smrti. Veškeré materiály budou užívány při přednáškách a besedách.

Nicméně moravskoslezské policie pamatuje v preventivní činnosti i na nejmenší. Při besedách jsou využívány také naše Policejní pohádky, přičemž pohádky „Jak droga zatemnila Petříkovi mysl,“ spolu s pohádkou „Jak Frantík a Terezka zkoušeli tatínkovo víno.“

Tyto pohádky náleží mezi příběhy, které velmi zajímají a zpravidla čtenáře doslova zasypou množstvím otázek. Současně lze při vzdělávání dětí využít i zbrusu nové pracovní listy s tématem návykových látek.