Nejnovější zprávy: Motorkář (47) se vážně zranil po střetu s kamionem, vrtulník ho přepravil do Olomouce V Ostravě hořelo, hasiči zasahovali u požáru střechy haly ve Vítkovicích

Společnost

Reportáž: Podívejte se, jak vzniká moderní tramvajová trať v Ostravě

Horko k zalknutí. Kdo může, utíká k vodě nebo aspoň do stínu či klimatizovaných místností.

Foto: Petr Broulík

Jen stavbaři musejí „makat“. To platí i na stavbě modernizace tramvajové trati v Opavské ulici v Ostravě-Porubě, která je největší stavbou Dopravního podniku Ostrava, kde lze denně vidět obdivuhodný stavební ruch a desítky, někdy stovky pracantů.

Je až podivuhodné, jak tito lidé i v těchto úmorných vedrech pracují. Položili už nové kojenice, staví nové sloupy trolejového vedení a natahují nové troleje. Zábradlí, které desítky let ve středu trati bylo, už v budoucnu nebude, kromě míst, kde jsou zastávky.

A trať od Telekomunikační střední školy až na křižovatku Opavské ulice s ulicí 17. listopadu získá právě nové zastávky.

Na nové, travnaté a tišší trati jsou stavbaři denně, včetně víkendů. Uvidíme, zda se jim podaří celou část trati do 31. srpna dokončit, jak si naplánovali. A zda si tedy v září budou cestující moci užívat kvalitnější jízdu po nové trati.

Modernizace porubské tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou začala 1. července 2022. Trať o délce 1 626 metrů prochází změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy.

Nová konstrukce trati zajistí snížení hluku a vibrací. DPO úsek zatravní a zrekonstruuje i nástupiště hned tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, směr centrum.

Modernizace stojí 236 milionů korun a stavba je spolufinancována z Operačního programu Doprava Evropské unie ve výši 85 procent uznatelných nákladů.

Fotogalerie

Autor: Petr Broulík