Nejnovější zprávy: V Ostravě odstartuje tenisové Ostra Group Open. Vítězství obhajuje Kolář Žena v Třinci nepřežila srážku s vlakem, policisté připustili sebevraždu

Společnost

Ty Identity se rozšířily, designový obchod v srdci Ostravy získal více prostoru

Designový obchod s českou autorskou tvorbou nesoucí název Ty Identity se více než po roce a půl působení v centru Ostravy dočkal rozšíření.

Začátkem března nahradil bývalý prostor sázkové kanceláře Fortuna a milovníci české designové produkce se tak mohou těšit z dvojnásobné porce originálních autorských kousků.

Koncept, který v červnu roku 2015 uvedla návrhářka a majitelka obchodu Ivana Mifková, dává prostor tvůrcům autorské tvorby z okolí, ale i celé České republiky. Každý z nich má v obchodě kousek místa, kde si zákazníci mohou prohlédnout, zakoupit nebo objednat jeho výrobky.

Po dlouhých měsících plánování a příprav mohla Ivana společně se svou novou obchodní společníci Johanou Mojákovou přivítat své příznivce a zákazníky v rozšířeném prostoru v Poštovní ulici. „Je to pro mě opravdu srdcovka, oddřená, vypracovaná, vysněná. Akce se povedla, přišlo hodně lidí a byli nadšení, a to je pro nás důležité,“ těší se z přízně okolí Mifková.

Společně s Johanou, se kterou jsou nyní spolumajitelky obchodu, ale také kamarádky, které se při práci vzájemně doplňují, se mohla zakladatelka konceptu pustit do dalšího rozvoje původní myšlenky.

„Oslovila jsem Ivu už dříve ohledně spolupráce v rámci Prahy, kde jsem žila. Později jsem se ale vrátila zpět do Ostravy, stavila jsem se do obchodu nakupovat a Iva zrovna někoho do obchodu hledala, takže to do sebe tak hezky zapadlo,“ vzpomíná na navázání spolupráce nynější spolumajitelka Johana.

Ta do obchodu přinesla trochu jiný pohled na věc. Zároveň je schopná ocenit osobnější přístup oproti podobným designovým konceptům z Prahy. „Tam už je toho hodně, možná až přehršel. Praha je velká, hodně se soustředí na turisty a už to ztrácí své kouzlo, které se tady tomu snažíme dát, hlavně kontakt a osobní přístup,“ srovnává tato dvě prostředí Johana.

„My jsme vůbec taková dobrá dvojka. Iva je spíše taková kreativní duše a mě zase baví více marketing, komunikace a tyhle věci. Takhle se dobře doplňujeme a každá se zaměřujeme na něco,“ doplňuje.

Nyní už spolupracují na dalším rozvoji obchodu. Větší prostor dostanou například slibované workshopy, které Iva nestíhala organizovat, když měla chod obchodu na starosti sama. „Dělat workshopy byl můj původní záměr. Pár jich tady bylo, ale nefungovalo to úplně tak, jak jsem si představovala. Teď když jsme dvě a máme i větší prostor, tak se na ně zase chystáme,“ objasňuje Ivana.

V obchodě se tak příznivci designu dočkají i dalších zajímavých akcí, jako například přehlídek či přednášek. „Jednu spolupráci už máme domluvenou. Chystáme tady takovou pop-up akci se studenty oděvního návrhářství z Brna a oslovují nás i z jiných měst. To jsou pro nás první záblesky a věřím, že se to bude dále nabalovat,“ říká Ivana a Johana doplňuje, že obchod by měl fungovat jako místo, kde budou lidé rádi trávit volný čas, dají si kávu a zabaví se.

V nejbližší době se obchod dočká také svého eshopu, aby majitelky uspokojily také klientelu ze vzdálenějších měst i ze zahraničí, kde si díky facebookovému profilu také všímají poptávky. Kromě eshopu pak přibyde také blog, kde budou přispívat nejen ony, ale i další, kdo se ve světě módy a designu orientují a mají co říct.

„Blog nebude jen o našem obchodě, ale vůbec o dění ve světě módy u nás i v zahraničí,“ upřesňuje Johana. „Rády bychom tak docílily nějaké osvěty. Aby lidé věděli, co a proč kupují, a proč je lepší investovat do menších a kvalitních produkcí,“ uzavírá Ivana.

Martina Kotulová

Fotogalerie