Nejnovější zprávy: Baník se vrátí na Bazaly! Zápas béčka se rychle vyprodal Špičkoví kuchaři pomáhají zatraktivnit stravování v ostravských školách a školkách

Auto

Výkon 150 kW, dojezd 484 km. Hyundai zahájil v Nošovicích výrobu elektromobilu Kona

Hyundai Motor zahájil výrobu modelu Kona Electric ve svém českém výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích.

Foto: Vladimír Pryček

Tento týden byly z výrobního závodu expedovány první vozy vyrobené pro evropské trhy a zamířily za zákazníky po Evropě.

Výrobní závod v Nošovicích bude vyrábět výkonnější ze dvou verzí modelu Hyundai Kona. Ta disponuje elektromotorem o výkonu 150 kW a sadou baterií o kapacitě 64 kWh, což umožňuje dlouhý dojezd 484 km.

Kona Electric je prvním elektrickým vozem nové generace vyráběným sériově v České republice. Hyundai tím společně s výrobou v korejském závodě Ulsan více než ztrojnásobí počet vozů Kona Electric, dodávaných zákazníkům v Evropě oproti loňskému roku.

„Rozšíření výroby modelu Kona Electric je důležitým krokem pro uspokojení rostoucí poptávky evropských zákazníků po elektromobilech,“ řekl Dong Woo Choi, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe

„Zmenšení vzdálenosti, kterou musí vozidla překonat z výrobního závodu k zákazníkům, přinese zkrácení dodacích lhůt. Lokální výrobou řešení pro budoucí mobilitu ještě více posilujeme pozici Evropy jako výrobního místa.“

První elektromobil nové generace vyráběný sériově v České republice

Hyundai investoval do přípravy výroby téměř 1,8 miliardy korun. Šlo především o úpravy montážní linky a výrobu forem nových dílů u dodavatelů. Na výrobu modelu Kona Electric byly připravovány všechny výrobní provozy v závodě HMMC: lisovna, svařovna, lakovna i finální montáž. Montážní linka musela být prodloužena o 15 metrů kvůli novému výrobnímu kroku, který zahrnuje montáž baterie.

Baterie budou vyráběny v Evropě, čímž se zkrátí přepravní vzdálenosti, které musí tyto komponenty překonávat. V areálu výrobního závodu pro ně byl vytvořen nový sklad a jsou na montážní linku přepravovány automaticky řízenými roboty.

V lakovně byl zaveden nový proces dvoubarevného lakování, protože model Kona Electric je nabízen s barevně odlišenou střechou. Lakování je nejdelší fází výroby. Každý vůz stráví v lakovně 8,5 hodiny. Montáž baterie trvá pouhých 100 sekund. Celková doba výroby vozu Kona Electric je 18,5 hodiny.

Navýšení výroby elektromobilů je nezbytným krokem ke zkrácení dodacích lhůt a uspokojení rostoucí poptávky

HMMC sídlící v Nošovicích v Moravskoslezském kraji je jedním z největších a nejmodernějších závodů na výrobu automobilů v Evropě. Výrobní závod plánuje produkci 30 000 vozů Kona Electric do konce roku, respektive 35 000 vozů za 12 měsíců výroby. Aktuálně se vyrábí 150 vozů Kona Electric denně.

Hyundai také umožňuje zákazníkům sledovat předpokládanou dobu dodání jejich vozu Kona Electric pomocí nástroje ETA (Estimated Time of Arrival). Zákazník může po objednání vozidla sledovat proces vyřizování jeho zakázky od výroby až po přepravu automobilu k prodejci.

Hyundai předpokládá, že v roce 2020 dodá evropským zákazníkům více než 80 000 vozidel s nulovými emisemi. Jedná se o modely Kona Electric, IONIQ Electric a SUV NEXO poháněné vodíkovým palivovým článkem. Hyundai očekává, že se v rámci nastíněného vývoje stane v roce 2020 největším dodavatelem vozidel s nulovými emisemi v Evropě.

Hyundai Kona Electric

Obliba modelu Kona Electric v Evropě dosud překonává všechna očekávání. Menší SUV s výkonným elektrickým pohonem, dlouhým dojezdem a elegantním designem obdrželo od své premiéry řadu prestižních ocenění.

Elektricý motor bylo zařazen mezi deset nejlepších pohonů v anketě WardsAuto 10 Best Engine Award 2019. Kona Electric kromě toho získala také titul „Cenově dostupný elektromobil roku“ v rámci ankety Auto Express New Car Awards 2018.

Kona Electric byla na konci roku 2019 modernizována. Nejnovější verze je vybavena systémem pro rychlejší nabíjení, nejmodernějšími funkcemi Blue Link v oblasti konektivity a na přání dodávaným integrovaným satelitním navigačním systémem s 10,25“ dotykovým displejem.

Její výbava kromě toho zahrnuje palubní nabíječku pro ještě rychlejší nabíjení třífázovým střídavým proudem s výkonem 11 kW. Nabíječka je také kompatibilní s veřejnými nabíjecími stanicemi se střídavým proudem a s nástěnnými nabíječkami v domácnostech.

Pro zákazníky to znamená nejvyšší míru bezpečnosti a flexibility v oblasti nabíjení jejich elektromobilu.

Fotogalerie