Výročí: 21. března 1936 byla zahájena výstavba letiště v Hrabůvce
Stavba začala slavnostně přesně v půl jedenácté dopoledne.
Na slavnostním aktu tehdy promluvili předseda Ostravského aeroklubu Jaroslav Klír, starosta Moravské Ostravy Josef Chalupník, zástupce Masarykovy letecké ligy Rudolf Tlapák a ředitel průmyslové školy ve Vítkovicích Jiří Čihák.
Na úpravě letištní plochy pracovalo po dobu tří měsíců 16 potahů, k jejímu zarovnání mělo být zapotřebí asi 1200 vagonů haldoviny.
Ke zřízení letiště město propůjčilo aeroklubu pozemky v celkové hodnotě dvou milionů korun, ministerstvo národní obrany poskytlo tři stanové hangáry.
Příprava k provozu probíhala pod dohledem ministerstva veřejných prací a v červenci 1936 bylo letiště zkolaudováno.
Bezprostředně poté Ostravský aeroklub angažoval bývalého vojenského stíhacího pilota Rudolfa Škutu jako leteckého instruktora, jenž počátkem srpna přelétl z Prahy do Moravské Ostravy se strojem Bestiola Be-60.6, prvním letounem určeným pro aeroklub.