Nejnovější zprávy: Reportáž: Podívejte se, jak vzniká moderní tramvajová trať v Ostravě Dlužíte peníze za černou jízdu? Dopravní podnik Ostrava nabízí řešení pro všechny neplatiče

Gastronomie

Značku Regionální potravina získal švestkový sorbet se slivovicí či slezský medovník

Značka Regionální potravina Moravskoslezského kraje je prestižní ocenění udělované Ministerstvem zemědělství ČR. Letos se do soutěže v Moravskoslezském kraji přihlásilo 43 výrobců s celkem 145 produkty.

Foto: se souhlasem Moravskoslezského kraje

Hodnotící komise udělila devět značek Regionální potravina (pečená žebírka se zeleným pepřem, kozí jogurt slaný karamel, škvarkové bochánky s tvarůžky pikant, polotvrdý zrající kravský sýr, vysočina, medový cider, mechový dort, česnekové pesto nebo švestkový sorbet se slivovicí), další tři produkty získaly Cenu hejtmana.

„Ocenění Regionální potravina je pro podnikatele velkým povzbuzením. Tato soutěž je určená pro malé a střední firmy, které to mají v konkurenci s velkými podniky velmi těžké. Proto je skvělé, že můžeme upozornit i na malé farmy, rodinné podniky a menší producenty z našeho kraje, kteří mají jedinou šanci, jak prosperovat: svou práci dělají poctivě a srdcem,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj Jan Krkoška a prozradil, že vítězové si svá ocenění osobně převezmou na slavnostním vyhlášení v rámci akce Pojez Fest v Karlově Studánce v polovině srpna.

Držitelé ocenění Regionální potravina získávají právo na vítězném produktu umisťovat logo Regionální potraviny, a to po dobu čtyř let. Pro koncového zákazníka je tato značka upozorněním na kvalitu a výjimečnost výrobku. To potvrdil i zástupce Farmy Bezdínek, která ocenění získala v minulém roce: „Máme radost z každého zákazníka, který upřednostní při svém nákupu lokální zeleninu. Zeleninu, která musí především chutnat. Za každým takovým produktem je příběh spojený s poctivou prací, podporou místní zaměstnanosti a ochranou životního prostředí. Značka Regionální potravina je oceněním prémiové chuti a kvality našich rajčat. Z hlediska marketingu nám dopomáhá k pěkným výstupům v médiích a pro zákazníka je známou a důvěryhodnou značkou. Pomáhá měnit nákupní preference a napomáhá v orientaci zákazníkům, kteří se zaměřují na kvalitu a čerstvost produktů,“ řekla marketingová manažerka Farmy Bezdínek Monika Zábojníková s tím, že ocenění vloni získal jejich Hranáček – rajčata cherry polodlouhá červená.

Kromě titulů Regionální potravina byly letos opět uděleny Ceny hejtmana. Získaly je Šunka od kosti uzená z produkce Řeznictví a uzenářství Latoň z Chlebičova na Opavsku, dále Slezský medovník od šilheřovických včelařů Medoo Silesia a ovocná pomazánka Jahody od společnosti Solertus.