Nejnovější zprávy: FN Ostrava získala prostředky na modernizaci Kliniky rehabilitace a tělovýchovného lékařství Turista se zranil u Rešovských vodopádů, z náročného terénu ho musel dostat vrtulník

Společnost

Moderní i samoobslužné. Nové zákaznické centrum DPO už nevypadá jako pošta

Zástupci Dopravního podniku Ostrava a města Ostravy dnes slavnostně otevřeli nové zákaznické centrum DPO v Poděbradově ulici. Je na místě někdejšího centra, které však bylo kvůli rozsáhlé rekonstrukci spolu s celým objektem ředitelství dopravního podniku uzavřeno.

Foto: Petr Broulík

„Toto zákaznické centrum už nevypadá jako dříve jako pošta, ale jako moderní kancelář. Vzniklo tu komunikační místo, kde naši cestující vždy dostanou radu a pomoc. Bez zbytečného stresu. To je jeho poslání,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

Nové zákaznické centrum DPO je pro veřejnost otevřeno už od úterý 1. listopadu, jeho otevírací doba je od pondělí do pátku od 7 do 18 hodin. Je moderní a má být co nejvstřícnější pro cestující.

„V novém konceptu centra, které se vrací po dvou letech zpět do budovy v ulici Poděbradova, odstranil DPO zbytečné bariéry mezi obsluhou a zákazníky, nejsou v něm například skla na přepážkách,“ sdělila mluvčí Dopravního podniku Ostrava Tereza Šnoblová.

V novém centru vás naučí, jak si vše vyřídit z domu

Poprvé mezi MHD v celé České republice také představuje samoobslužnou zónu se čtyřmi dotykovými platebními terminály, kde si lidé mohou sami koupit dlouhodobou jízdenku nebo zjistit různé informace. A ve které specialistky centra pomáhají zákazníkům vyřídit jejich požadavky tak, aby to příště zvládli již sami z pohodlí svého domova nebo na takzvaném jízdenkomatu.

„Sjednotili jsme softwarové prostředí jízdenkomatů a samoobslužných kiosků v novém zákaznickém centru, aby se zákazníci mohli v prodejně naučit to, co pak sami zvládnou třeba v jízdenkomatu. Z našich dat vyplývá, že s většinou požadavků by zákazníci na prodejnu vůbec chodit nemuseli. Tyto požadavky jdou vyřídit on-line, ať už na webu nebo v mobilní aplikaci MojeDPO, kde jsme nedávno uvedli novinku ODISka v mobilu. Případně přes jeden z třiceti jízdenkomatů DPO, které máme po celé Ostravě,“ uvedl Morys.

Samozřejmě podle něho existují i lidé, kterým původní typ prodeje nevyhovuje. Právě takoví zákazníci budou obslouženi „postaru“ na přepážkách, ovšem bez časového presu lidí čekajících ve frontě.

V novém centru je i fanshop DPO a lze tu zaplatit pokutu za jízdu načerno

Náměstek primátora Ostravy pro dopravu Jan Dohnal, který se rovněž dnešního slavnostního otevření zúčastnil, řekl, že Dopravní podnik Ostrava je od roku 2020 „bezpapírový“.

„A v tomto trendu pokračuje, například v rámci samoobslužné zóny se budou přijímat pouze platby kartou. Zároveň platí, že zákazníci, kteří využijí samoobslužnou zónu, provedou své nákupy za e-shopové ceny, tedy v případě nákupu ostravské zóny tak například ušetří 50 korun oproti nákupu na přepážce,“ dodává Dohnal.

Nové zákaznické centrum funguje také jako výdejní místo fanshopu DPO. Součástí nového centra je i pracoviště pro vyřizování pohledávek za jízdu bez platného dokladu.

Vzhled nového zákaznického centra je moderní, využívá čtyř dotykových tabletů připomínajících počítačové monitory a efektní velkoplošné obrazovky, která zabírá část jedné ze stěn centra. Je zde i hologram. Za tímto novým vzhledem prodejny stojí interiérové designové studio POSTROP.

Fotogalerie

Autor: Petr Broulík