Nejnovější zprávy: V Beskydech havarovala žena na motorce, zasahoval u ní vrtulník Láska na první pohled. Děti narozené ve FN Ostrava dostanou speciální dárky

Společnost

Ostrava je lídrem v hromadné dopravě. Nové elektrobusy se nikdy nevybijí

První z celkem čtyřiadvaceti elektrobusů značky Solaris, které postupně Dopravní podnik Ostrava nasadí na své městské autobusové linky, představili v depu na Hranečníku zástupci dopravního podniku a dodavatelské firmy těchto elektrobusů.

Foto: Petr Broulík

Byli u toho také primátor města Ostravy Tomáš Macura, ministr dopravy České republiky Martin Kupka a spousta hostů. Ti všichni se novým elektrobusem svezli na nové nabíjecí rameno pro tyto elektrobusy od filmy Siemens, které rovněž na Hranečníku začalo pracovat.

Čtyřiadvacet nových elektrobusů je vůbec největší dodávkou elektrobusů v celé České republice. „Touto investicí bude Ostrava zase o něco zelenější. Dá se říci, že každý desátý autobus už bude elektrický,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

Nové elektrobusy by se neměly nikdy vybít

Generální ředitel DPO dodal, že nová dobíjecí technologie OppCharge pro tyto elektrobusy zajišťuje, že se nikdy nevybijí, protože další „nabíječka“ bude kromě Hranečníku také na Valchařské ulici a jedna už stojí pár let ve Svinově.

Ministr dopravy České republiky Martin Kupka popřál Ostravanům, aby se jim v nových elektrobusech dobře jezdilo. „Ostrava a její dopravní podnik se staly vlajkovou lodí hromadné městské dopravy v České republice. Udávají tempo modernizací a městské dopravy vstřícné k životnímu prostředí,“ řekl ministr dopravy.

Ostrava je lídrem zavádění ekologie do městské dopravy

Primátor Ostravy Tomáš Macura řekl, že Ostrava už dnes nemusí nikomu dokazovat, že je lídrem zavádění nových technologií do městské dopravy. „Dnes je tu o tom další důkaz. Už když jsme v roce 2015 v Ostravě uváděli do provozu největší flotilu CNG autobusů v republice, tak jsme říkali, že je to jen přechodná etapa. Naším cílem jsou totiž skutečně bezemisní zdroje dopravy jako tento elektrobus,“ uvedl primátor Macura.

Na Hranečníku pak nový elektrobus najel pod nabíjecí rameno, které mu během opravdu krátké doby několika minut dobilo baterky. Zástupce společnosti Siemens řekl, že dobíjecí technologie je postavená na 300 kilowatů a za minutu dobije elektrobus tak, že na tuto dávku ujede čtyři kilometry

„Dobíjení je pro řidiče elektrobusu automatizované a bezobslužné, je bezdrátové, na stožáru je i indikace, že dobíjení probíhá a skončilo,“ představil systém zástupce firmy Siemens.

Nové elektrobusy mají být v ostravských ulicích do podzimu

Generální ředitel dopravního podniku a předseda představenstva Ostrava Daniel Morys řekl, že první nový elektrický autobus vyjel do ostravských ulic dnes, celá flotila dodávky čtyřiadvaceti elektrobusů bude zařazena do provozu postupně do letošního podzimu. Na podzim také uvedeme do provozu další dobíjecí stanice na ulici Valchařská,“ prozradil Morys.

Jeden elektrobus, spolu i s cenou všech nabíjecích stanic, přijde město a dopravní podnik Ostrava průměrně na třináct milionů korun, celá zakázka čtyřiadvaceti elektrobusů se všemi nabíjecími stanicemi pak vyšla na 308 milionů korun.

Fotogalerie

Autor: Petr Broulík