Nejnovější zprávy: V Horních Tošanovicích hořel autobus, škoda je za dva miliony V Ostravě odstartuje tenisové Ostra Group Open. Vítězství obhajuje Kolář

Auto

Tatra Trucks chce zvýšit produkci, v Ostravě bude mít novou konstrukční kancelář

Kopřivnická automobilka nastartovala procesy restrukturalizačních kroků a investic, která mají výrazně zvýšit objem produkce a také zefektivnit její chod v mnoha oblastech.

Foto: se souhlasem Tatra Trucks

Kvůli navýšení výroby i investicím bude potřebovat i nové kapacity a pracovníky, mimo jiné pro vývoj a konstrukci. Proto Tatra otevřela novou konstrukční kancelář v Brně a plánuje otevření další v Ostravě.

V loňském Tatra Trucks investovala téměř 100 milionu korun do vývojového a zkušebního zařízení. Jednalo se o nákup a zprovoznění nového zkušebního stavu převodových agregátů a zkušebního stavu pro zkoušky motorů. „V letošním roce plánujeme objem investic ještě vyšší. Těmi zásadními jsou výstavba zcela nové zkušebny motorů, včetně jejího vybavení, nákup obráběcího centra pro prototypovou dílnu a pokračování obnovy zařízení na dynamické i vozidlové zkušebně,“ řekl Radomír Smolka, ředitel výzkumu a vývoje automobilky Tatra Trucks a člen představenstva společnosti.

Součástí restrukturalizačních procesů a investic v Tatře je i vytváření nových pracovišť mimo město Kopřivnice. „V říjnu loňského roku jsme otevřeli pobočku vývojového centra Tatry v Brně, letos na jaře pak bude otevřena i další pobočka v Ostravě – Tatra tímto krokem cílí na vývojové odborníky a studenty z těchto spádových oblastí. Svým objemem menší, ale stejně důležitá, je i letošní plánovaná investice do nových prostor konstrukčního oddělení přímo v Kopřivnici mající za cíl jednak zvýšit kapacitu oddělení, a jednak zatraktivnit a zmodernizovat pracovní prostředí vývojářů,“ vysvětlil vznik nových pracovišť Radomír Smolka.

V brněnské pobočce působí především konstruktéři motorů a převodovek, neboť Tatra i nadále počítá s vývojem a výrobou vlastních motorů a převodovek do svých vozů. Jsou to totiž důležité komponenty nejen z hlediska celkového technologického řešení vozidel, ale i z hlediska produkční soběstačnosti automobilky. Kapacita brněnské kanceláře není ještě zcela naplněna, automobilka pro ni hledá výpočtáře, elektrotechniky, tvůrce softwarových řešení a konstruktéry se zaměřením na motory a převodová ústrojí.

Zřízení pobočky vývojového centra v Brně má několik důvodů, především však jde o velké město, kde je soustředěný rozmanitý výzkum a vývoj, sídlí tam i technické vysoké školy, především Strojní fakulta VUT, a také nabízí větší napojení na obchodní kontakty a příležitosti než Kopřivnice. Už nyní konstrukční kancelář spolupracuje jak se studenty inženýrského studia brněnské univerzity (formou diplomových prací, do budoucna se počítá se stážemi), tak se studenty doktorandského studia. Podobné důvody vedou i ke zřízení pobočky v Ostravě. Umístění poboček v moravských metropolích je výhodné i z hlediska získávání zcela nových kvalifikovaných pracovníků do vývojového a konstrukčního úseku Tatry.