Nejnovější zprávy: Policie má zloděje, který ukradl medaile z hrobu tragicky zemřelého policisty Obchvat Komárova má zelenou, stavba může začít v roce 2027

Auto

Autotest: Ford Kuga. Nejlepší přítel tvé ženy

Moje poslední zkušenost s Fordem byla za volantem Focusu druhé generace. Auta, které si reputaci vydobylo famózními jízdními vlastnostmi. Je to už hodně let, ale jak ukázal aktuální test, Ford to tam pořád má!


Autor: Radim Kolibík

U showroomu AUTO IN v Mariánských horách si přebíráme Kugu. V moderní hybridní verzi a od prvních metrů je jasné, že podvozkáři u Forda opět odvedli výbornou práci. Auto je jisté a předvídatelné jako by to snad ani nebylo SUV a už vůbec ne s bateriemi hybridního pohonu.

Ve výbavě ST-Line X má auto sportovní nárazníky, stylové černé lišty a agresivnější výplň masky chladiče. A dvě opravdické koncovky výfuku! To se dneska moc často nevidí. Taky je trochu snížené a skvěle tak maskuje svou příslušnost mezi SUV. Vypadá tak trochu jako Focus, který hodně posiloval. Když se k tomu přidá příplatkový bílý perleťový lak, máme tu vymydleného šviháka. Teda měli jsme, protože náš test nedostal zadarmo a musel se dost umazat.

Pokud jde o interiér, rád dám na první dojem. Už jen otevření dveří hodně napoví, jestli do finální kvality auta mluvili víc inženýři nebo finančáci. Tady je to v pořádku. Bezklíčové odemykání funguje spolehlivě, stačí vzít za poctivou kliku. Ctěný čtenář si možná říká, že to přece v jednadvacátém století nic zázračného, ale smutným faktem je, že u mnoha aut tomu tak vážně není. A pozor! Kuga je prvním autem, u kterého dokážu opravdu pohodlně otevřít kufr gestem nohy. Desetkrát z deseti! Ukaž to své ženě a ona už nebude chtít jiné auto, protože už nikdy nebude lovit klíčky v temných zákoutích své kabelky.

Interiér neoslní cingrlátky a švindlchromem, ale je maximálně funkční a velmi solidně zpracovaný. Digitální přístrojový štít je skvěle čitelný. S displejem multimediálního systému je to trochu horší, rok 2022 by už asi chtěl lepší rozlišení. Na druhou stranu, na funkci hudebníka, navigátora i telefonního operátora to nemá vliv, ani jednou to nezamrzlo, reproduktory ladil Bang&Olufsen a já byl vlastně moc spokojen.

Výbava ST-Line X je to, co internetoví diskutéři nazývají plnou palbou. Seznam výbavy je dlouhý jak týden před výplatou, proto vypíchnu jen velmi dobré sedačky s kvalitním potahem a mé oblíbené full led světlomety, které jsem dostal v paketu s head-up displejem. Svítí výborně a jejich matrix technologie, která sama „vykrývá“ okolní auta, funguje na jedničku, nikdo mě za celou dobu ani náznakem neprobliknul. A že během testu bylo obzvlášť vymazlené severomoravské počasí. Déšť, sníh, smog i popílek z haldy. Chyběl už jen saharský písek a zubaté žáby.

Vím, opakuju se v každém testu, ale já už nikdy nechci auto bez matrix-LED světel. A ani vy nechcete, věřte mi!

Hybridní Kuga úplně moc netopí, ale to není zas tak překvapivé, když je jeho soustava superúčinná a často jede na baterky. Naštěstí sedačka v kombinaci vinyl a velur s červeným prošitím hřeje až člověku lehce doutnají kalhoty. A taky je elektricky stavitelná v deseti směrech. To máme my detailisti rádi.

Čtyřválcový atmosférický motor je kultivovaný, pracuje v Atkinsonově principu a jeho spojení s CVT převodovkou a elektromotorem je osvědčenou a neprůstřelnou kombinací. Díky tomu je dynamika auta v městském provozu perfektní. A návyková. Hybridní technologie nepotřebuje žádný zásah ze strany řidiče. Ale pokud chci, můžu si navolit ultimátní hybridní funkci, kdy auto ovládám jen plynovým pedálem a zpomalení se koná díky výrazné rekuperaci. Pak se městská spotřeba dostává s přehledem pod 5 litrů benzínu na sto kilometrů.

I mimo město je auto suverénní, okresky si vysloveně užívá a na dálnici mu můžu vytknout jen to, že k aktivaci tempomatu potřebuji dvě stisknutí tlačítka. Vždycky! A to mě fakt nebaví.

Ale jinak samá pozitiva a sociální jistoty. Ford Kuga je něco jako nejlepší přítel tvé ženy. Spolehlivý a kultivovaný pracant, kterému nikdy nedojdou baterky a který ti ji vždy bezpečně dovede domů.

Ford KUGA 2.5 Duratec HEV ST-Line X

Technické údaje

Pohon: zážehový atmosférický čtyřválec + elektromotor
Objem motoru: 2490 cm3
Maximální výkon soustavy: 140kW
Maximální točivý moment soustavy: 430 Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Nejvyšší rychlost: 196 km/h
Spotřeba paliva /WLTP/: 5,7 – 5,9 l na 100 km

Vnější rozměry

Rozvor: 2710 mm
Délka: 4629 mm
Šířka: 1883 mm
Výška: 1666 mm

Objem zavazadlového prostoru: 581 l

Minimální provozní hmotnost: 1773 kg

Cena testovaného vozu: 1 132 300 Kč včetně DPH

Fotogalerie

Autor: Radim Kolibík